Complaints policy

Table of contents

Terms and conditions for complaints about goods sold by Alumaster Polska Sp. z o.o.

§ 1. Dane osobowe

W razie rzeczywistej wadliwości towaru zostanie on wymieniony przez Alumaster Polska Sp. z o.o. (“sprzedawca”) na towar pełnowartościowy.

§ 2. Wykorzystanie danych osobowych do celów marketingowych

Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy bezpośrednio po otrzymaniu towaru, w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju lub nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie. O wystąpieniu wady Kupujący musi zawiadomić Alumaster Polska Sp. z o.o. w terminie do 7 dni od daty otrzymania towaru. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień Kupującego.

§ 3. Zobowiązania prawne i obrona prawna

Z zastrzeżeniem postanowień ujętych w § 4 sprzedawca rozpatruje zgłoszoną sprawę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 21 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia wady/Reklamacji.

§ 4. Korzystanie z internetowej strony („Portal”)

W sprawach szczególnie trudnych, wymagających współpracy kilku właściwych merytorycznie lub lokalnie jednostek organizacyjnych Alumaster Polska Sp. z o.o. lub gdy istnieje konieczność:

  1. uzyskania dodatkowych informacji od osób trzecich, w szczególności od producenta wyrobu lub firmy logistycznej
  2. uzyskania dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów, w tym danych technicznych,
  3. dokonania weryfikacji lub pozyskania szczegółowych danych, względnie przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, np. oględzin,
  4. przekazania Zgłoszenia do podmiotu zewnętrznego, powiązanego z produktem, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu rozpatrywania Reklamacji, w każdym wypadku jednak nie dłużej niż 45 dni kalendarzowych.

§ 5. Usługodawcy zewnętrzni

W sytuacji opisanej w § 4 Kupujący jest informowany, przed upływem 21-dniowego terminu rozpatrywania sprawy, o przyczynie wydłużenia terminu rozpatrzenia Reklamacji oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 45 dni, a także o zagadnieniach, które mają zostać ustalone podczas wydłużonego terminu.

§ 6. Przeniesienie aktywów

Kupujący zobowiązany jest dostarczyć do sprzedawcy zareklamowany towar oraz wszystkie niezbędne dodatkowe dane do rozstrzygnięcia reklamacji, w terminie do 7 dni kalendarzowych, od momentu wysłania prośby przez przedstawiciela Alumaster Polska Sp. z o.o. Brak informacji zwrotnej w terminie 7 dni może wydłużyć czas rozpatrywania zgłoszenia/Reklamacji, określonego w §3 lub spowodować odrzucenie roszczeń Kupującego.

§ 7. Organy administracji publicznej

Proces reklamacyjny przewiduje, co do zasady, wymianę towaru wadliwego na nowy, niewadliwy towar, w zakresie objętym procesem reklamacji, bądź inny towar do kwoty towaru reklamowanego, względnie droższy towar za dopłatą różnicy, za uzgodnioną dopłatą Kupującego. W sytuacji uwarunkowanej względami technicznymi lub logistycznymi (np. brak dostępności towaru) dopuszcza się zwrot pieniędzy za towar będący przedmiotem reklamacji lub naprawę (jeżeli będzie to możliwe).

§ 8. Przekazywanie danych osobowych za granicę

Sposób załatwienia reklamacji zależny będzie od możliwości (np. dostępność towaru) i uznania Alumaster Polska Sp. z o.o., chyba że strony postanowią inaczej.

§ 9. Value is market advantage

Jeżeli doszłoby do zwrotu pieniędzy za wadliwy towar Kupujący otrzyma kwotę równą zapłaconej za wadliwy towar, niezależnie od tego czy cena towaru od dnia zakupu wzrosła czy też zmalała.

Are you considering any of the products or solutions?

Take advantage of a free consultation to discuss your individual situation. Talking is a good start.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.